Ишкамкалон-раис, зани барроқу "ҷавоҳирпӯш-тоҷир, папкабадасту зери манаҳаш тарошида-шукронагӯ?
Рустами МАҶИД
Дар кӯчаҳо шахсони зиёд дар либосҳои гуногунро мебинӣ. Ана он духтарак бо бантик ва либоси сафеду сиёҳ дар даст ғижжак ба мактаби мусиқӣ меравад. Он писарак бо ҷузвдону либосҳои “инкубаторӣ” бозикунон аз мактаби миёна омада истодааст. Ин хилъатсафед дар донишгоҳи тиббӣ мехонаду, он пошнабаланд, эҳтимол, ба наздикӣ дипломи омӯзгорӣ мегирад.
“Жилетка”-и норинҷӣ шурӯъ аз нисфи шаб кӯча мерӯбаду “жилетка”-и сабз дар бозори Шоҳмансур ароба мекашад. “Жилетка”-и барроқ нозири роҳ аст, милиса бошад – бидуни жилетка.
Ин марди шикамдор бо шиму костюм ва галстук раис аст. Маълум нест, ки раиси кадом як зерсохтори корхонаи ҳукуматист ё раиси ягон корхонаи тиҷоратӣ, аммо чун шикам дорад – навад дар сад эҳтимол дорад раис аст: Аз дар аввал “корти шиносоӣ” медарояд, сипас худаш. Он зани саропо барроқу пур аз ҷавоҳирот ё ҳамсари ҳамон раис аст ё ҳамин рӯз аз Туркия “бори” навашро барои фурӯш овардаю барои дар гумрук камтар пул додан ҳамаи онро ба бар кардааст. Ба кадом турфа ворид шуданашро пас аз мушаххас кардани тилло ё зарҳалӣ будани ҷавоҳироташ мефаҳмем.
Ин мӯйсафед бо асо ва гоҳо бо ягон нишон ё медал, ки биноҳоро бодиққат аз назар мегузаронад, хотироташро аз замони зербинои шаҳрро гузоштанаш тоза мекунад. Ба ёд меорад, ки чи гуна дарахтҳоро барои дар роҳҳо нишондан интихоб мекарданд ё чи тавр деворҳои театри опера ва балетро сафед карда буд.
Он хушбурут бо костюми оддӣ, ки нархаш аз 600 сомонӣ зиёд несту на камтар аз чор соли охир ҳамкитфи соҳибаш буда аст, коргари оддӣ аст. Муаллим, корманди зинаҳои поёни давлатӣ ё пизишк аст, ки пас аз кор сайругашт мекунад. Агар либосаш “инкубаторӣ” набошаду дар сараш сарпӯши “ленинӣ” ё гарданбанд дорад, пас аз аҳли фарҳангу адаб аст.
Гуруҳе, ки бо хилъатҳои хонагии тӯли моҳҳо ношуста ва калӯшу рӯймоли бетартиб ва дастони обиладору рӯи гандумгунаш сӯхта сӯятон даст дароз мекунад, на ба нияти салом, балки бо мақсади як сомонатонро талбидан наздатон омадааст. Гоҳо, “талбандагони баинсоф”, ки аз рӯи зарурат, на аз рӯи бекорхӯҷагӣ дидаи умед ба дасти ҷайбатон медӯзанд, дидан мумкин, аммо одатан онҳо либоси куҳна, аммо то ҳадде озода ба бар доранду хирагӣ намекунанд.
Ин зан, ки ба оҳистагӣ қадам мезанад ва агар аз назди ягон "талбандаи баинсоф" гузарад, либосашонро фарқ кардан мушкил аст, дида ба рӯи раҳгузарон медӯзад. Шояд, чашмони шиносро меҷӯяд. Танҳо ҳангоми бо мақсади кумак наздаш омадан мефаҳмӣ, ки тӯли панҷоҳ ё шаст соли охир ба наслҳо таълиму тарбия додаасту эҳтимол дорад миёни руасо шогирдони кам надошта бошад. Аммо имрӯз маҷбур аст либоси охири даврони шӯравӣ харидаашро пӯшаду қадам занад.
Аз наздаш марди ҷавоне бо либоси шику шинам беист бо телефон суҳбат карда, ба сӯи мошин мешитобад. Суҳбаташ бад нест, нисбатан ором аст, аммо ба атроф қариб нигоҳ намекунад. Ӯ ё ягон масъули бонк аст ё соҳибкоре рӯ ба барор аст, ки ба қавле худаш худашро сохтааст.
Аз мошини дигар ду-се писару духтар бо телефонҳои қимату либосҳои шинаму тоза, аммо на ҳамеша шик (имрӯз мӯди охиринро аз либоси хуб шустаю дарзмолшудаи бомжҳо фарқ кардан мушкил аст) мебароянд. Инҳо аз қабили “ҷавонони тиллоӣ” ҳастанд, ки ба эҳтимоли зиёд ба ягон клуб ё дискотека мераванд.
Назди бозор ҷамъияте аз мардонро мебинед, ки либосашон саҳарӣ аксаран тоза, аммо на ҳамеша озода асту ба андозаашон кам мувофиқат мекунад. Одатан, дар дасташон ё наздашон асбоби сохтмону таъмир доранд. Инҳо муҳоҷирони меҳнатии дохилиянд – аз манотиқи гуногун барои дарёфти қути лоямуте ба шаҳрҳои калон меоянд.
Ана ин ду нафар, ки аз ханда лабонашон қариб ба гӯшҳо расидааст ва дар даст сумкаҳои калон, одатан бо навиштаи “Россия”, ва дар бадан либосҳои нав ва нисбатан хуб доранд, ҳамин субҳ ё дирӯз бо хатсайри охирин аз Руссия омадаанд. Инҳо муҳоҷирини “экспортӣ” ҳастанд, ҳамонҳое, ки буҷаи мардумро пур карда, нишондоди маҷмуи маҳсулоти дохилиро боло мебаранд.
Ин ҷанобони костюмдор, ки маълум карда намешавад дар кадом хонаи мӯд либос мепӯшанд, одатан мутобиқати либосҳояшонро аҳамият намедиҳанд ё дидаю дониста чунин либос ба бар менамоянд. Андозаи либосашон на ҳамеша ба худашон мувофиқ буда, дар даст папка ва зери бинӣ мӯйлаб доранду зери манаҳашон тоза тарошида. Инҳо шукронагӯёнанд, ки шукрона гуфтан ҳарфи сари забон ва шиори қаламашон шуда аст... Моро ҳамроҳӣ кунед:
Дар ФЕЙСБУК (FACEBOOK)
Дар ЮТЮБ (YOUTUBE)
Мӯҳр
ТАҚВИМ
« Май 2024 » |
---|
Душ | Сеш | Чор | Пан | Ҷум | Шан | Якш |
---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |